http://video.google.com/googleplayer.swf?docid=-507210889645199726&hl=ro&fs=true

http://www.gulacy.com
Potrivit sursei citate, într-un articol publicat săptămâna aceasta de Time and Mind, publicaţie consacrată filosofiei, Benny Shanon afirmă că în riturile religioase ale israeliţilor, evocate de Exod, în Biblie, consumul de substanţe psihotrope era obişnuit.

„În ceea ce-l priveşte pe Moise la Muntele Sinai, a fost vorba fie de un eveniment cosmic supranatural, în care nu cred, fie de o legendă pe care, de asemenea, nu o cred, fie, în fine – şi e foarte probabil – de un eveniment care i-a adus laolaltă pe Moise şi poporul evreu, sub efectul stupefiantelor”, a afirmat profesorul la radioul public israelian.

Biblia scrie, referitor la acest subiect, că „poporul vede sunete”, şi este un fenomen clasic, de exemplu în tradiţia Americii Latine, unde oamenii „văd muzică”, a adăugat el.

Menţionând tufişul în flăcări şi arborele cunoaşterii din Grădina Raiului, profesorul precizează că există, în regiunile deşertice din Sinaiul egiptean şi în Neghevul israelian ierburi şi plante halucinogene, care mai sunt şi acum utilizate de beduini.

În opinia sa, societăţile tradiţionale şamane au recurs adesea la stupefiante în riturile religioase. „Dar acest consum este supus unor reguli foarte stricte (…). Aşa cum focul poate fi un lucru rău dacă e folosit la război şi unul bun, dacă e folosit la bucătărie”.

„Eu însumi am fost invitat, în 1991, la o ceremonie religioasă în nordul Amazoniei, în Brazilia, în timpul căreia am consumat o poţiune făcută dintr-o plantă numită ayahuasca şi am avut viziuni cu conotaţie spirituală şi religioasă”, a indicat profesorul Shanon.

Potrivit acestuia, israeliţii ar fi putut folosi băuturi pe bază de scoarţă de salcâm, care au efecte psihedelice. Acest arbore este menţionat adesea în Biblie, iar lemnul său este asemănător celui din care a fost făcută Arca Alianţei (unde se aflau tablele pe care au fost înscrise cele zece porunci).